21 Nisan 2013 Pazar

SEVMEK KOLAY EĞİTMEK ZOR/2 Ödevlerim ve yeni konular..

Hatırlarsanız geçen haftadan ödevler vermiştim kendime..HATIRLICAK OLURSAK

1.Kendi davranışlarımız izlemem,çatışmalarda nasıl davrandığımı değerlendirmem vardı.

İzledim:Evde diğer haftalara göre daha bilinçli davrandım.Kontrol etmeye çalıştım kendimi.Çatışma anlarında o anın zevkini çıkardım.Bu bizim için bir öğrenme fırsatı diye düşünüdüm.Çocuğumun geleceğine de bir dokunuş oluyordu aslıda.Onunda ilerde alacağı manevraların kilit noktalarını oluşturuyordum basama basamak..Nasıl mı?

Örnek olay 1:Oyuncak yerde toplanmamış..Kızım küçük olduğu için ona kurallar sökmüyor haliyle.Böyle bir oluşum için hazır değil.Elimizde kim var.5 yaşını geçmiş civenmert Kerem..Önce toplamıcam ben mi dağıttım dedi.Klasik cevap :)

Derin bir nefes aldım ve olayı çözmek için birkaç küçük adım attım.Ama toplamazsan ben çok yorulucam ve kendimi mutsuz hissedicem.Oyuncakları tek tek mi toplamak istersin yoksa uzaktan sepete doğru atarak mı?Diye sorunca sepete doğru atarak şıkkını seçti.Çünkü ona iki olumlu seçenek sundum.Başladı toplamaya.Nası iştahla topluyor hatta ben dökülürse toplarım diyor o an için.

Burada dikkat edilmesi gereken çocuğa olumlu 2 ya da 3 seçenek sunmak.İki olumlu seçenek olucak.Çocuğa saygı duymuş ve seçim yapmasını sağlamış oluyorsunuz.Dolayısıyla siz yönetmiş oluyorsunuz çocuğunuz sizi yönetmiş olmuyor.İpler bizim elimizde olmalı ama kelime oyunları,seçimlerle..

Örnek olay 2:2 yaşındaki kızım eline boya kalemini almış duvarda sanat eserini oluşturmaya çalışıyor.Daha önce müdahale edemediklerim 1 ay kadar duvarda kaldı.Silmedim.Çok fazla takan biri değilim.Öyle de görmek gözümü yormadı.Hatta o şekil misafir ağırladığımız oldu..Çocuklu eviz haliyle o kadar olacak.Dün yine kalem elinde.Kızımda yönlendirmeyi tercih ettim bu sefer.Kalemle bir şeyler  mi çizmek istiyorsun.Resim defterine çizebilirsin ya da boyama kitabını boyayabilirsin dedim.Seçim yaptırmak çok keyifli.Tabi ki resim defterine çizdi.Zaten o anlık istekleri oluyor ona tamam msj veriyorsun ama senin dediğin  oluyor.O kendi seçimini yapmaktan çok mutlu sen de çatışmayı çözmekten..

2.Ödevim örnek olmaktı.Elimden geldiği kadar örnek olmaya çalıştım.Hep mutlu güleryüzlü davrandım.Umarım başarılı oldum.Karar çocukların.

3.Sevgi dolu olmak:Sürekli onları ne kadar çok sevdiğimi söylüyorum.Ve bir şarkımız var kızımla

Ben kızımı çok severim.
Ben kızımı çok severim
Kızım sen bir tanesin ben seni seviyorum çok seviyorum.<3 <3 <3 <3

Ve..aynı versiyonla oğluma söylüyorum.
Ben oğlumu çok severim
Ben oğlumu çok severim.
Oğlum sen bir tanesin ben seni seviyorum çok seviyorum. <3 <3 <3 <3

Şu sıralar kızım bana
Ben annemi çok severim diyor çok mutlu oluyorum.

Kitabı okumaktan ziyade sindire sindire ders gibi çalışıyorum desek yeridir.Hayatımı değiştirecek nitelikte.Kitaptakileri okuyup bırakırsanız olmuyor uygulamak lazım.Start verdim 2 haftadır.Kitaptaki örnek olayları hepimiz evlerimizde diğer ortamlarda yaşıyoruz.Gerçekten yapıcı çözümler var.

Bu hafta nelere dikkat etmeliyim kısaca bakalım:

İki konu var dikkat etmem gereken:

1.Ben msj verebilmek

2.Yine çatışmalarda seçenekler sunmaya devam etmek.Ve her çatışma çözüldüğünde içimden başardım diyebilmek.

3.Güne başlarken bu gün bunu yapmalıyım yerine bunu yapabilirim demek.-malıyım ekleri ,-ebilirime dönüşmeli.

SEVMEK KOLAY EĞİTMEK ZOR..




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli.