13 Nisan 2013 Cumartesi

Sevmek kolay eğitmek zor/1

Günlerdir elimde olan kitabım..Sevmek kolay eğitmek zor..

Günümüz koşulları için yeni disiplin yöntemleri öneriyor kitap.Çocuklarını seven ancak çocuklarının davranışlarını - ya da bu davranışlara karşı kendi verdikleri tepkileri - sevmeyen ebeveynler için oldukça faydalı olacak bir kitap.Dr.Becky Bailey'in ebeveynlik konusuna yaklaşımını ben çok beğendim.Sağlıklı bir alenin temelini atma adına çok güzel fikirler var kitapta.Ben de fırsat buldukça beğendiğim bölümleri yazıcam.

Öncelikle kendimize nasıl davranıyoruz?Bunu bir düşünelim..Bunu fark edersek düzgün bir giriş yapmış olacağız olaya.
Kendimizi nasıl disipline edersek:çocuklarımızı da öyle disipline ederiz.
Bu kitapta Öz denetim İçin Gerekli Yedi Gücü öğreniyorsunuz.Kitapta gerçekçi kısa öyküler var.Çoğunu zaten yaşıyoruz.Öyle yakın örnekler ki birabir tutuyor.Hahh şimdi ne cevap vereceğim dediğimiz durumlar vardır.İşte o anların mantıklı açıklamalarını sunuyor.
Dr.Bailey,bizlere yönetme ve yalvarma yöntemlerine bir son verebileceğimiz ve olmak istediğimiz ebeveynlere dönüşmemize yarayacak bilgiler sunuyor.
 Kitanı okurken hep şunu düşündüm.Kendi davranışlarımızı değiştirmek kolay olucak mı diye?Çünki kendimizi değiştirmediğimizde mucize beklemeyin.Uygulama olmazsa okuduklarımız hiçbir işe yaramaz.Pozitif olalım ve uygulamaya koyulalım.
Kendime ödevlerim var.
1.Kendi davranışlarının farkında ol.
2.Bu hafta kendini izle.Çocuklarına, çevrendekilere nasıl davranıyorsun,Evdeki okuldaki bir çatışmada ne yapıyorsun?Gerekirse küçük notlar al.
3.İyi bir örnek ol.Çocuğunun ne yapmasını istiyorsan sen de yapıyor ol.
4.Sevgi dolu bir yetişkin ol.
5.Çocuğunun özenip örnek olacağı bir kişi olmak için sabırlı ol,disiplinli ol.



3 yorum :

yorumlarınız benim için çok değerli.