16 Ekim 2012 Salı

Öğretmen olmak;30 çocuğa annelik yapmak!

Gerçekten meslek hayatımın en zor 2 yılını geçiriyorum.Bu yeni nesil çok fena..Değişik tür diyorum ben.Aynı anda hepsi ihtiyaçlarının karşılanmasını istiyor.Sınıfta kafamı ne yöne döneceğimi şaşırıyorum.Bi taraftan çok sevimli olabiliyorlar herşeyi unutabiliyorsunuz.Bazen de sizi çıldırtıyorlar bunalıyorsunuz.Bir ara tebeşir elimde tavana bakarken buldum kendimi.Öfke kontrolü:)Yok o konuda da çok başarılı olamadığım oluyor.Veliler ilgi istiyor haklılar.Evlatlarını emanet ettikleri kişiye soruları olacak..Kaygılarını dile getirecekler..Belki o gün çocukları mutsuzdu,belki beslenme hazırlayamadılar.Ben anlıyorum velilerimi. Çok fena bir nesil derken şunu kastettim. -Sorgulayan -Çok soru soran ve durmadan dinlemeden sadece kendi dediklerini duyan -Bencil -Öfke kontrolü olmayan başkaları ne der diye düşünmeyen(toplumsal benlik bu yaşta beklenemez tamam ama öğretmen ne der diye düşünmüyorlar) -Sürekli fast food meraklısı..Bu özentide ne yazık ki ebeveyn faktörü büyük. -Onarmayı bilmeyen,yenisini almaya alışmış..Biz küçükken üst sınıf abilerimizin ablalarımızın kitaplarını okul kapanır kapanmaz alırdık.Sene başında kaplanan defterlerimiz kitaplarımız sene sonuna kadar kalırdı.Hazır ciltler yok tu.Canımız isteyince çıkarıp yenisini takmıyorduk..Tabi ki zaman değişti.Ama savurganlık geçmişte de var dı.Savurmuyorduk..Değerliydi herşey.Şimdilerde herşey anlamını bir anda yitirebiliyor.
-Korkuları olan,çokça kaygılı
-Teknolojiyi çok iyi takip eden
Bunlar en bariz gördüklerim.Bir Z nesli geliyor.Gelecekte ne olacak hiç kestiremiyorum.Bu listede çocuklarımızda görmek istediklerimiz de var.Olmasını istemediklerimiz de.Genetik gelenlere ne koyabiliyoruz?Çocuklarımız nasıl bir kişiliğe sahip olacak?Anne baba tutumlarımız,ilişkimiz,yaşantımız belirliyor çocuğumuzun hamurunu..Benim en önemsediklerimden birisi de sosyallik.İletişim.En başarılı insanların çok iyi iletişim kurabildikleri kanıtlanmış.Kendini iyi ifade edebilen bireyler olurlar inşallah.

9 yorum :

  1. açıkcası çocuk merkezli ailelerde (biz de onlardan biri olabiliriz) büyüyen çocukların nasıl yetişkinler olacağını ben de çok merak ediyorum... 5,5 yaşında kızım şimdiden ipad, iphone istiyor, evde yok, kreşe getiren arkadaşları olmuş, onlardan görmüş... yine de mümkün olduğunca değer grafiklerinde farkındalık oluşturmaya çalışıyoruz, sonumuz hayrolsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçenlerde de oğlum kullanmadığımız bir telefon vardı onu beslenme çantasına koyup götürmüş okula akşam açtığımda farkettim.Ben de şaşırıyorum çocuklarımız farklı bir şekilde büyüyorlar gördüklerinden geri kalmıyorlar

      Sil
  2. Bizim zamanımızın çocuklukları daha bir başkaydı,iyi ki o zamanda çocukmuşum diyorum..Şartlar o kadar farlı ki istemesek de biz de bazen uyuyoruz maalesef..Umarım gönlümüzden geçenleri yaşarız..Allah size de kolaylık versin işiniz zor gerçekten..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bizler de ebeveyn olarak aman geri kalmasın aman onunda olsun diyerek bu furyaya katılıyoruz maalesef..

      Sil
  3. Merhabalar bloğunuzu blogger anneler listesinden buldum ve paylaştığınız yazı hoşuma gitti..
    Tam da benim endişelendiğim durumu konu almışsınız..
    bende bu konu da oldukça endişeliyim..kızımı tüketim toplumu olduğumuz halde sürekli atık maddeleri kullanma çok oyuncak gereksiz yere kıyafet almayarak yetiştirmeye ve bu savurganlık yapmama duygusunu aşılarayarak yetiştirmeye çalışıyorum...Mesela
    kumbarasına para attırııp birikenlerle ona yararlı şeyler alıyorum kıymetli olsun diye..
    elimden geleni yapmaya çalışıyorum ama çevre faktörü işin içine girince ne olacak bilmiyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoş geldiniz bloguma.Yaptıklarınız çocuğunuza yaklaşımınız çok güzel takdir edilesi:)Böyle ilgilenen veliler de var işte ilerde okul hayatında sorun yaşamayacağınızı düşünüyorum.

      Sil
  4. Gözlemleriniz çok güzel ve maalesef şimdiki çocuklar böyle (mi)?Ben gidişatın bu kadar kötü olduğuna inanmıyorum. Çevremde nasıl giyinmiş böyle, nasıl bir saç şekli bu, o elindeki I Phone mu diye merak ettiğim ya burnu bir karış havada ya da ne zaman telefonun içine girecek diye merak ettiğim gençlerin varlığının yanı sıra son derce düzgün yetiştirilmeye çalışılan, teknolojiyi verimli bir şekilde kullannan gençler ve çocuklar da var. Kaygılar bunları gördükçe elbette ki artıyor ama bunu kontrol altında tutmak ebeveynlerin ve öğretmenlerin elinde. Z kuşağı ile ilgili katıldığım konferansın konusu da buydu. Benim görüşlerim burda:http://miniklerveanneleri.com/2012/09/13/mom-z-nin-ardindan/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar:)tabi ki de olumlu örnekler var.Genelleme yapmak istemem.Çok iyi yetiştirilmiş çocuklar var sınıfımda.Aile terbiyesi almış görgü kurallarını bilen,tutumlu,bilgisayarı araç olarak kullanan bilgi almak amaçlı yararlanan.
      Kaygılanmamak elde değil.Benimde çocuğum tüketen,bencil,duyarsız olsun istemiyorum.Önlem almak aile de başlar.Öğretmen sadece bunu farkeder.Değiştirebildiklerimiz var.Ama çoğu öğrencime kazandıramadığım davranışlar var.0-6 yaş çok önemli.Eğitim aile de başlar.Okulda pekişir.Siz üstüne koyarsınız.Öğretmeden elinde sihirli bir değnek tutmasını beklemek gibi bu.Şöyle olmalıyız dediğinizde hepsi öyle olmuyor.Çocuk size geldiği zaman yeni alışkanlıklar edinebilir.Ama edinilmiş bazı alışkanlıklar varsa bunu silmek zor oluyor.Bilmiyorum çalıştığımız yer de önemli.Batı da durum nasıl bilemem.Ben doğuda görev yapan bir öğretmenim ama okulum iyi.Eğer burda bu yoksunluklarda ben bu kaygıları yaşıyorsam batıya tayinim olduğunda neyle karşılaşıcam acaba.inş olumlu olur.Ebeveyn çok önemli siz ilgilenen bir ebeveynsiniz.Herkes böyledir diye düşünebilirsiniz.Ama öyle değil.Sevgiler

      Sil
    2. Bu arada yazınızı mutlaka okuyacağım çok teşekkürler:)

      Sil

yorumlarınız benim için çok değerli.