1 Ağustos 2012 Çarşamba

umutla umutsuzluk sınırında..

Neslini devam ettirmektir aslında çocuk sahibi olma arzusunun altında yatan gerçek neden.Etrafınıza baktığında sürekli bir nüfus patlaması söz konusu.Yeni kardeş gelen evler..İlk bebekle dükülen gözyaşları.Dualar,dilekler,temenniler.Çocuklarımız bizim devamımız.Bizden bir koku bazen.İçine çektiğin 'SEN'sin.Doyamadığın koklamaya.Her hareketini benzetirsin kendine.Dolayısıyla parçan çok güzel olmalı değil mi?Önemsemeyen yoktur çocuğunu.İçinizde bir parçada olsa ilerde rahat bir hayat yaşasın,iyi bir mesleği olsun,üzülmesin dilekleri barındırırsınız.Çok normal her anne baba böyle düşünüyor.Ama çocuğunuza beslediğiniz umutlar bazen karamsarlık duvarına toslayabiliyor.İçinizden
-Yok bu çocuk adam olmayacak,emeklerim boşa baksana şimdiden beni üzüyor..
derken bulabiliyorsunuz kendinizi.Umutsuzluk sularında yüzerken umut kıvılcımları içinizi ısıtabiliyor.Evet işte benim çocuğum dediğiniz  anda güveniniz tazeleniyor.
Çocuklar farklı ortamlarda çok farklı davranıyor.Bunu bizzat yaşadım bu yaz.Umutlarımın bittiği yerdeydim evimize dönene kadar.Bambaşka bir çocukla karşı karşıyaydım.Babamız tatilimizde yanımızda yoktu.Dolayısıyla ihtiyaçları karşılanamayan oğlum davranışlarıyla annesini taciz ediyordu.Aile eşrafının içinden -aaaa çok yaramaz olmuş,çekeceği var,söylemlerini duyuyorsunuz.Üzülen anne oğlunun onu utandıracak davranışlarına daha çok takılır vaziyette..Düzeltmeye çalışıyor ama düzelmedikçe koyuveriyor..Daha da yaramazlaşan tatil canavarı tatilin erken sonlanmasına neden oluyor.Ve akılda kalan diyalog:
-Oğlum neden böyle davranıyorsun,çok üzülüyorum ama..
-Yaramazlık yapmayı seviyorum.Yaramazlık yaparsam babam benden nefret edecek kadar kızar ve bizi almaya gelir.
Bu cevap herşeyi özetliyor aslında.Anne ve baba yanyana tatil yapmalı.Çocuk yoksa bir şekilde acısını fena çıkartıyor.Hayal kırıklıkları,çocuğunuza olan güven sarsıntıları,umutsuzluk depremleri..Hala artçı depremler yaşanıyor:)
Anneysen bazen umutsuzlukla   umut sınırında bir yerlerde saklı kalabiliyorsun.Bu sadece bir örnekle sınırlı değil.Sizlerinde vardır saklı kalmışlıklarınız.
Umutla yola devam.Eve gelince düzeliyor herşey süt liman.5 yaş döneminin getirileri diyerek üzüntülere sünger çekiyoruz.Hep gelecek dönemleri bilir siper alırsak,karşılaştıklarımız yabancı gelmez sanırım.Çocuklar büyüyene kadar huzurlu bir tatil hayal gibi.Olsun napalım çocuk büyütüyoruz..Tatiller yine yapılır ama geçen çocukluk yılları geri gelmez..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli.