11 Temmuz 2012 Çarşamba

Çocuklarımıza kitap okuma sevgisi kazandırmak için rol model olun.

Her anne baba çocuğunun kitapla haşır neşir olmasını ister.Ama çoğumuz kitap okumayız.Ya da zaman bulamamaktan yakınırız.Günlük rutin olarak kitap okuma ritüelleri yapsak çocuklarımızla inanılmaz keyifli dakikalar geçirebilir,hem de örnek teşkil etmiş oluruz.
 En güzelinden enciciş kitaplardan alsak kütüphane yapsak gitsek gelsek baksak dokunsak kitaplara  ne hoş olur değil mi?.Öğretmen kimliğimle söylüyorum hayal gücünün gelişmesi,kendini ifade edebilme,zengin dil kaynağı,kelime haznesi,etkili konuşma,ifade başarısı ve daha birçok şeyde etkisi var okumanın.Bizler de öyleyiz.Ben blogları okuyorum,facede takip ediyorum,internetten makaleleri araştırıyorum,çocuk gelişim sitelerini geziniyorum.Okumayı seviyorum.Bu aralar internet okuryazarıyım ama kitapta sayfa karıştırmanın kokusunu içine çekmenin  bitmeye yakın heyecan duymanın ne olur biraz daha sürsün bitmesinlerin tadı başka..Üstelik filmlerdeki reklamlar yok.Reklamları siz veriyorsunuz:)Başlayıp ara vermeden bitiren yoktur herhalde:)
Çocuklarımız öğütten anlamaz davranış görmeli.Somutlaşmalı.Ben küçükken abimi  şehir kütüphanesine giderken görür peşine takılırdım.Sonra üye oldum.Çocuk  bölümüne geçtiğimde masadaki bütün kitapları okumak isterdim.Deli gibi,susamış gibi..Ama hepsini eve götüremezdim.Çok üzülürdüm.Aklım hep o renkli kitaplarda kalırdı..Çocukluk işte..2 saate sığdırılmış kitap okuma yutma maceralarım.Gittiğim yollları aklımda tutardım.Heyecanla o kütüphaneye girmek ve kitaplara dokunmak isterdim.Hepsi benim olsa derdim.İşte böyle rol modeliniz olmalı.Abim gibi:)Nasıl  özendirdiyse..Okul yarıyıl  tatiline girdiğinde dolaptaki tüm kitapları öğretmenimin izniyle eve getirirdim.Yatağımın yanına dizerdim.Ömer  Seyfettin,Kemalettin Tuğcu,Dünya Masalları..Uyanınca hemen alırdım okurdum..Yalnız çok sefil bir kitaplığımız  vardı ya..

Çocuklarımız aynalarımız..Aynada ne görmek istiyorsak öyle davranmalıyız..O zaman pırıl  pırıl ,ışık ışık çocuklarımızı görürüz.

2 yorum :

  1. ne güzel yazmışsınız..çocuklarımız aynalarımız..teşekkürler berrin hanım..

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok değerli.