15 Haziran 2012 Cuma

Yerdeki yıldızlar

Bir Hint filmi Yerdeki Yıldızlar..Öyle etkileyici ki..Kesinlikle izlemenizi öneririm.Öğretmenlerin özellikle izlemesinde fayda var.Çünkü filmde disleksisi olan bir çocuğun öyküsü konu ediliyor.Göz yaşlarımı tutamadım.Hele şarkıları..Öyle dokunaklı ki.İzlerken İshaan'a çok üzülüyorsunuz..Disleksi kelimeleri,harfleri algılama problemi.Güçlük çekiyor.Ailesi sürekli katı tutumlarıyla çocuklarına verdikleri zararın farkında değil.Okuldaki öğretmenler sürekli sözlü şiddet hatta fiziksel şiddet uyguluyor.Ailesinin zoruyla yatılı okula veriliyor ki ben orda koptum.Annesini arayışı..Allah'ım kimseyi annesinden ayırmasın.Ve o anda çalan müzik.Anlaşılamamak ne kadar kötü.Çocuklar ayrı bir dünyadan..Bütün bildiklerinizi unutacaksınız.Çocuklarımızı anlamalıyız.Bu anlamanın içi öyle dolu ki.

Sanat öğretmeni.O da disleksi probemi yaşamış.Filmdeki en karakter; İshaan ve Nicomb.İwann'ın resim yeteneğini gören,O'na yardım elini uzatan öğretmeni.

Herşeyi farklı yorumluyor.Hayal dünyası çok zengin.

Bu kare filmin en son karesi.İwann evine dönerken son bir kez öğretmenine koşuyor..

en çok ağladıım sahnesi...Yatılı okula bırakılışı..

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli.