6 Haziran 2012 Çarşamba

Çocuğumuzun hayalindeki oyuncağı yapmak:)


Günümüzde herşeyin hazır olduğu bir süreçte çocuklarımızın yaratıcılığı nasıl gelişebilir?Bizim zamanımızda çamurla oynardık.Çok iyi hatırlıyorum çamurdan tencere yaprdık.Kuruturduk sonra onları..Polis  arabaları,eşyalar vs..Narın  çiçeğini bilirmisiniz..O çiçeği gelinlik gibi düşünürdüm.Bir elbise ama rengine hayrandım.Hala ensevdiğim renklerden.









Tüm hayatımızı çocukluğumuz şekillendiriyor.Oyunlarımız,arkadaşlarımız,evimiz,sohbetlerimiz,ailemiz bir iz bırakır..Neyle oynardım başka?kırık bir ampül..Çok tehlikeli değil mi?O günün şartlarında mahalle kavramı vardı.Oynardık,acıkınca eve gelir,ekmek arası bişeyler yiyip geri dönerdik.Ya da susadığımızda gider su içerdik evden.Yorgun annemize pek sıkıntı olmuyorduk sanki ya.Şimdilerde apartman çocuğu evlatlarımız parkta yapay çevrelerde büyüyorlar.Aman kirlenmesinler diye üzerine  titriyoruz.Mobese kamerası gibi sürekli kayıttayız.Çevreyi keşfetmekte engellemiş oluyoruz bazen.İşte ben oyuncağını kendisi oluştursun istiyorum.Ya da beraber oyuncak yapalım.Öyle güzel bir örnek olur ki kaliteli zamana.Çocuğunuzla beraber yapacağınız bir oyuncak,çocuğunuza  hoş bir anı olucak ve unutmayacak.Annesiyle babasıyla geçirilen kaliteli zamanın somut örneği.Gelin somut örnekler inceleyelim.Çocuğuna doğum gününde ne hediye vereceğini düşünen bir anne çizdiği resmin oyuncağını yapıyor.Ve bu işi ilerletiyor.Başka çocuklarında hayallerindeki oyuncağı yapıyor.
Ne kadar şirinler değil mi..Bayıldım.Böyle güzel bir  çalışma işte.Bende yaptım.Oğlum elinde poşet,sırtında turuncu bir çuval olan kırmızı dinazor çizdi.Annesiyle yapıldı.Resim eklenecek efendim:)))))))

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli.