27 Haziran 2012 Çarşamba

Bir bez bebeğimiz oldu:)

Çocukluğuma döndüm resmen.Bez bebek yapmak gerçekten çok zevkli.Kendi hayal gücünüze kalıyor herşey.Değişik şekillerde kıyafet tasarlayabiliyorsunuz.Kızımın ilk bebeği..Bende bez bebek olsun,anne eli değsin istedim.Satılan bebekler bana çokta sağlıklı gelmedi.Haa bu hiç hazır bebeğimiz olmıcak anlamına gelmiyo.Ama ilk kucağına aldığı benim yaptığım bebek olsun istedim.Eğer kızım bebeği parçalamazsa ilerisi için saklamayı düşünüyorum.Küçükken plastik barbi bebeklerim yoktu benim.Bir tane bez bebeğim vardı.Öylesine severdim ki..Kıyafetler dikerdim.Ne yazık ki bu mutluluğum bebeğimi yıkamak için banyoya gidip bez bebeğimin kirlendiğini düşünüp onu bi güze yıkadığımda son buldu..Olsun yaratıcılığım gelişmişti sayesinde..Çocuklarımızın yaratıcı düşüncesini,estetik bilincini geliştirmek için harika bir deneyim bence..Şimdi nasıl yapıldığını anlatmaya geldi sıra:
Bez bebek yapmak için gerekli malzemeler:
Beyaz yada ten rengi olabilecek bir kumaş parçası,iğne ,iplik,renkli kumaş parçaları,keçe,kurdeleler,düğme,elyaf,makas








Yapım aşaması:Öncelikle kalıp çıkarmanız lazım.Çiziminiz iyiyse(ben öyle yaptım) kumaşın üzerine çizin.Daha sonra kesin.Tersinden dikin.İçini elyafla
 doldurun.En son bütün parçaları birleştirin.

Yüzünü oluşturmak,ifade vermek çok eğlenceli.Diyorum ya herşey sizin ellerinizde.Nasıl bir yüz ifadesi isterseniz o şekilde oluşturursunuz.Kızım bebeğin kel halini çok sevdi.Yapım aşamasındayken aldı götürdü.Öyle mutluluk verici birşey ki.Kesinlikle denemelisiniz.Kızınız bayılacak.Bu ilk denememizdi.Acemilik çektim biraz.Elerim hep iğne deliği..Ama sonuç güzel ya:)Şimdi de oğlum korsan bebek istiyor.Baya zor.Ama yapıcam demem bile onu öyle mutlu etti ki..Gerçekten mi gerçekten mi diye sorup duruyor.Bir de BIDI'nın kuklasını istiyor.TRT çocukta yayınlanan Arkadaşım Bıdı'yı bilirsiniz.Bu ara favorimiz oldu.
  Bez bebek yapımında umarım faydalı bir paylaşım olmuştur.Anlamadığınız yerlerde email atın yardımcı olayım.Bu arada bebeğimize isim bulamadık daha.Ne koyalım şimdi?

2 yorum :

  1. çok güzel bir bez bebek olmuşşş =))) harikaaa..ellerine sağlıkk

    YanıtlaSil

yorumlarınız benim için çok değerli.