30 Haziran 2012 Cumartesi

Sen benim babamsın..

AÇEV 1999 yılından itibaren yürüttüğü Baba Destek Programı çerçevesinde, bu yıl Babalar Günü’nden itibaren hayata geçen yeni bir kampanya başlatmış. “Sen benim babamsın” adı altında yürütülen kampanyada “babalığın önemi ve babaların çocuğun hayatındaki ve aile içindeki rolü” konusunda bilinçlendirme yapmak amaçlanıyor.
Baba Destek Programı babaya destek vererek çocuğun çok yönlü gelişimine katkıda bulunmayı hedefleyen bir yetişkin eğitim programı olarak uygulanıyor. Programın amacı babalara destek vererek demokratik bir aile ortamının yaratılması ve bu sayede çocukların var olan kapasitelerini en üst düzeyde gerçekleştirmelerini sağlamak.
Milli Eğitim Bakanlığı, Hayat Boyu Öğrenme Genel Müdürlüğü ve Temel Eğitim Genel Müdürlüğü işbirliğinde ilköğretim okullarında, halk eğitim merkezlerinde, katılımcı ve yüz yüze eğitim teknikleri kullanılarak uygulanan Baba Destek Programıyla bugüne kadar 41 ilde, 1.753 baba kursunda 43.638 baba çocuk ikilisine ulaşıldı.
Kampanya Aydın, Adana, Trabzon, İstanbul, İzmir, Sivas, Diyarbakır, Bursa, Mersin, Ankara, Urfa, Kayseri, Samsun, Muğla, Kocaeli, Eskişehir, Edirne, Gaziantep illerinde gerçekleştiriliyor. Çocuklar, babalarına “Benim tanıdığım en güçlü adamsın”, “Her zaman bana yol gösterensin”, “Benim oyun arkadaşımsın”,Bana sıkı sıkı sarılırsın”, “Bana vurmazsın”, “Beni her zaman can kulağıyla dinlersin” mesajlarını iletiyorlar.Nekadar güzel mesajlar.Çocuk gelişiminde babanın rolü anne kadar önemli.Babalık yaşanarak öğreniliyor.Baba güçlü olmalı çocuğun gözünde.Bu çok iyi  bir şekilde somutlaştırılmalı.
“Sen Benim Babamsın” kampanyasında “Babalığın önemi ve babaların çocuğun hayatındaki ve aile içindeki rolü” konusunda bilinçlendirme yapmak amaçlanıyor. Kampanya ile ayrıca
• Erkeklerin adil/demokratik, sorumlu ve şiddetsiz babalar olmalarını teşvik etmek,
• Babayı çocukla ilgili sorumluluk alma konusunda teşvik etmeyi ve bu yolla toplumsal cinsiyet eşitliğini desteklemek,
• Tüm bunları destekleyen bir eğitim programı olan AÇEV’in Baba Destek Programı ile ilgili farkındalık yaratmak ve bilgi vermek hedefleniyor.
Detaylı bilgi için:
Anne Çocuk Eğitim Vakfı 0212 213 42 20
Ferda Ayan ferda.ayan@acev.org

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

yorumlarınız benim için çok değerli.